Acrocephalus palustris - Rousserolle verderolle

: palustris

Chant :

Méretei :

Hossz : 13 cm
szárnyfesztávolság : 19 cm.
tömeg : 11 à 15 g

Élettartama : 8 év

IUCN kategóriái :

Kipusztult
Veszélyeztetett
Legkevésbé aggasztó helyzetű
Vadon kipusztult
Veszélyeztetettség
közeli
Be
nem sorolt

Elterjedése :

Szinonímák : Europese Rietsanger (af), rákosník zpěvný (cs), Kærsanger (da), Sumpfrohrsänger (de), Marsh Warbler (en), Carricero políglota (es), luhtakerttunen (fi), Énekes nádiposzáta (hu), Cannaiola verdognola (it), ヌマヨシキリ (ja), Myrsanger (nb), Bosrietzanger (nl), łozówka (pl), Felosa-palustre (pt), Болотная камышевка (ru), trsteniarik obyčajný (sk), Kärrsångare (sv), 湿地苇莺 (zh)

Külső leírása :
Rousserolle verderolle Az énekes nádiposzáta hasonlít a cserregő nádiposzátához, megkülönböztetésük korántsem egyértelmű. Mindkét madár barnás színárnyalatú, de hangjuk alapján, ill arról, hogy általában máshol fészkelnek megbízthatóan elkülöníthetők. Az énekes nádiposzátának ezen kívül kerekebb a fejformája, dolmánya alulról fehérebb felülről zöldesebb, lábai világosabb színűek, csőre pedig rövidebb. A fiatalok nagyon hasonlóak mindkét fajnál.

Hangja : Éneke más madarak utánzásából áll, változatos és dallamos. Hangja alapján könnyen elkülöníthető a cserregő nádiposzátától.

Elofordulási helye : A sűrű, csalánfélék és ernyősök által uralt környezetet kedveli, de megtalálható mocsarak és folyók Rousserolle verderolle melletti ligetekben is.
Elterjedési területe: egész Európában elterjedt, K-Franciaország, Oroszország, Skandinávia és D-Görögország, ill Törökország által határolt területeken fészkel. DK-Afrikában telel.

Viselkedése : Az énekes nádiposzáta nagyon aktív madár. Kedvenc zsákmányait a növényzet között keresi,pl.: rovarokat, pókokat, vagy más gerincteleneket.

Fészkelése : Május közepén térnek vissza Afrikából. Fészkét füvek , vagy bokrok közé építi száraz fűfélékből, különböző növényi részekkel béleli és rögzíti a környező ágakhoz.
A tojó 4-5 tojást rak, ezeken mindkét szülő kotlik 10-14 napig, a fiókák 10-11 naposan hagyják el a fészket. Ez a faj évente csak egyszer költ, ha az első fészekalj elveszik nem követi második!

Táplálkozása : Ez a madár rovarevő: dipterákat (legyeket), coleopterákat, szitakötőket, lepidopterákat (lepkéket), pókokat eszik legszívesebben. alkalmanként csigákat és növényi bogyókat is fogyaszthat.

Védelme / veszélyeztetettsége : Ez a madár rovarevő: dipterákat (legyeket), coleopterákat, szitakötőket, lepidopterákat (lepkéket), pókokat eszik legszívesebben. alkalmanként csigákat és növényi bogyókat is fogyaszthat.

Irodalom :

Linkek :